22 Şubat 2011 Salı

Sosyal medya pazarlama nedir ?

            2000'li yılların başından itibaren teknolojinin gelişimiyle birlikte değişen tüketici alışkanlıkları pazarın dinamikleriniyle birlikte pazarlama karmasını da değiştirdi. Daha önceleri gazete dergi okuyan, radyo dinleyen, televizyon seyreden tüketicinin hayatında artık Internet ve sosyal medya daha büyük yer kaplıyor. Son yıllarda tüketici alışkanlıklarında Internet kullanımının ve bu kullanım içerisinde de sosyal medya mecralarında geçirilen sürenin her geçen gün artıyor olması sosyal medyayı markalar açısından önemli bir pazarlama kanalı haline getirdi.
 
Sosyal medya pazarlaması; tüketicilerin hayatında önemli bir yer teşkil eden sosyal medya mecraları (bloglar, microbloglar, sosyal ağlar, facebook, twitter, youtube, forumlar, vs.) üzerinde tanıtım ve satış faaliyetleri yönetilmesi ve yürütülmesidir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder